KLÁVESKA.cz

Zprávy ze serveru 'Česká škola'Česká škola


Zobraz nejnovější zprávy ze všech serverů
Výběr kategorií:
Blogy a osobní stránky
Bydlení
Cestování
Doprava a dopravní prostředky
Finance a bankovnictví
Instituce a úřady
Kultura
Obchod
Počítače a komunikace
Průmysl, zemědělství
Služby
Sport
Věda a výzkum
Vzdělávání
Zábava, koníčky
Zdraví, děti, rodičovství
Zpravodajství, informace
Životní prostředí, příroda

Jazykový filtr:
česky   anglicky
polsky   slovensky


Hledání:
text:

server Česká škola
Listování: předcházející  | 1 | 2 [ 3 ]

08.12.2023 03:49

Letošní maturity se podle Plagy upraví, jasno bude asi koncem týdne


[http://www.ceskaskola.cz/2021/01/letosni-maturity-se-podle-plagy-upravi.html]
Letošní maturity se kvůli epidemii covidu-19 budou konat v upravené podobě, neměly by se ale úplně zrušit. Na dotaz ČTK to dnes uvedl ministr školství Robert Plaga (za ANO). Změny by chtěl představit v druhé polovině týdne, zatím se podle něj o nich stále jedná. Úpravy by měly zohledňovat zájem maturantů o studium na vysoké škole i jejich uplatnění v praxi, uvedl. Celý text naleznete zde



08.12.2023 03:49

Didaktické testy u maturit by podle Babiše měly být zrušeny


[http://www.ceskaskola.cz/2021/01/didakticke-testy-u-maturit-by-podle.html]
Premiér Andrej Babiš (ANO) je pro zrušení didaktických testů u maturit na zdravotnických školách, protože studium na nich v letošním roce silně poznamenala epidemie koronaviru. Kvůli spravedlnosti by to mělo platit i pro maturanty dalších škol, míní. Řekl to v pravidelném nedělním příspěvku na facebooku. Ministr školství Robert Plaga (za ANO) avizoval, že o podobě letošních maturit rozhodne v tomto týdnu. Informuje ČTK. Celý text naleznete zde

08.12.2023 03:49

Průzkum: Výuka on-line se podle rodičů zlepšila, spokojeno 40 procent


[http://www.ceskaskola.cz/2021/01/pruzkum-vyuka-on-line-se-podle-rodicu.html]
Kvalita distanční výuky na podzim byla podle víc než poloviny rodičů školáků lepší než loni na jaře. Celkově s ní ale bylo spokojeno jen 40 procent rodičů. Tři čtvrtiny žáků měly podle nich při výuce na dálku malou motivaci k učení. Okolo desetiny dětí mělo na podzim potíže s technickým vybavením nebo připojením k internetu. Vyplývá to z výsledků výzkumu společnosti PAQ Research, který v projektu Život během pandemie pro organizaci Učitel naživo a ministerstvo školství udělala agentura NMS. ČTK o tom informoval ředitel odboru komunikace ministerstva školství Ondřej Macura. Celý text naleznete zde

08.12.2023 03:49

MŠMT zahájilo pilotáž středního článku podpory


[http://www.ceskaskola.cz/2021/01/msmt-zahajilo-pilotaz-stredniho-clanku.html]
V prosinci 2020 schválil ministr školství Robert Plaga pilotáž středního článku podpory. Koncept středního článku je zakotvený ve Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a jeho hlavním cílem je zvyšování kvality vzdělávání prostřednictvím komplexního systému podpory škol. „Podpoříme školy všude tam, kde podporu potřebují, aby měly volné ruce a dostatek času a energie věnovat se kvalitní pedagogické práci adaptované na konkrétní podmínky v daném místě,“ říká ministr školství Robert Plaga. Další informace naleznete zde

08.12.2023 03:49

O Romech se v učebnicích téměř nepíše. Když ano, tak stereotypně či v číslech


[http://www.ceskaskola.cz/2021/01/o-romech-se-v-ucebnicich-temer-nepise.html]
V českých učebnicích podle průzkumu chybí dostatek informací o romské menšině. Pokud v nich jsou, většinou se týkají perzekuce během holocaustu či jde o prostá demografická data. V dalších se pak objevují stereotypní informace či nesouvisející obrázky. „Je vidět, že znalost reálií o Romech je u autorů učebnic často nulová,“ podotýká autor české části výzkumu Tomáš Ščuka v reportáži iDNES. Výzkumníci pod Radou Evropy, Institutem George Eckera a Romským vzdělávacím fondem se zaměřovali na učebnice dějepisu, občanské nauky a zeměpisu v učebnicích pro žáky prvního a druhého stupně ve 21 zemích Evropské unie. Podle výsledků zprávy se v Česku z 38 zkoumaných učebnic pouze 11 zmiňuje o romských tématech. Tyto zmínky tvoří 71 vět, které obsahují slovo Rom celkem 52krát. „Pak je tam sociální kontext, který popisuje Romy jako lidi, které žijí odlišným způsobem života, lidi zaostalé,“ popsal Tomáš Ščuka…. Jeden text uvádí, že „Romové uznávají jiné hodnoty než většinové obyvatelstvo České republiky“ a že „obvykle žijí se svou početnou rodinou pohromadě v jednom domě nebo v jedné čtvrti“ a „největším trestem pro Roma bylo vždy jeho vyloučení z rodiny“. „Co to může vytvářet v dětech, které se to učí? Ty děti pak za předsudky nemůžou,“ okomentoval to Ščuka. Celý text naleznete zde





© 2024 - PERPETUM web design