KLÁVESKA.cz

Zprávy ze serveru 'Česká škola'


Zobraz nejnovější zprávy ze všech serverů
Výběr kategorií:
Blogy a osobní stránky
Bydlení
Cestování
Doprava a dopravní prostředky
Finance a bankovnictví
Instituce a úřady
Kultura
Obchod
Počítače a komunikace
Průmysl, zemědělství
Služby
Sport
Věda a výzkum
Vzdělávání
Zábava, koníčky
Zdraví, děti, rodičovství
Zpravodajství, informace
Životní prostředí, příroda

Jazykový filtr:
česky   anglicky
polsky   slovensky


Hledání:
text:

server Česká škola
Listování: [ 1 ]  2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 další
Zadání odpovídá celkem 196 stránek, zobrazit poslední stránku.

03.04.2020 15:14

Václav Maněna: Online výuka, GDPR a ochrana osobních údajů


[http://feedproxy.google.com/~r/ceskaskola/~3/Im1jyHS32ps/vaclav-manena-online-vyuka-gdpr-ochrana.html]
„Už jsem to psal mockrát, online výuka je neuvěřitelně složitá a komplexní věc, na kterou neexistuje rychlý a snadný recept. Když do toho zamícháme ještě ochranu osobních údajů, všechno se komplikuje daleko víc a je snadné se v tom ztratit. Tento text vůbec nemá snahu nahradit nějakou právní příručku a už vůbec to není komplexní manuál. Nečekejte prosím odkazy na paragrafy. Jde hlavně o to rychle předat školám varování před problémem, který může způsobit strašně moc zla a který si možná školy kvůli vyplňování nesmyslných dotazníků a jiných povinností teď neuvědomují,“ píše na svém profilu na Facebooku Václav Maněna, který už dnes učitele varoval, aby „neházeli děti žralokům“.Václav Maněna (facebook.com)Maněna také píše: Záznamy z online výuky Bohužel se v poslední době objevuje hodně videí, na kterých jsou záznamy z výuky, včetně jmen a příjmení tětí, jejich obličejů (obraz z webkamery) a hodně další osobních a citlivých údajů (na to se kdyžtak zeptejte pověřence). Podezřele velké množství učitelů se mě ptá, jak mohou zaznamenat online setkání se studenty. Je to hodně lákavé, jednoduše nahrajete svou online hodinu a dáte ji “na jůtůb”, aby si záznam mohli pustit děti, které se nemohly online výuky účastnit. A super je to vlastně i pro děti, které na online hodině byly a potřebují si něco zopakovat nebo připomenout. Jenže to má hodně úskalí a můžete tím napáchat dost škody.- Pokud máte v plánu zveřejňovat videa se záznamem online výuky (na kterých jsou i účastnící), poraďte se nejdříve s ředitelem, zástupcem nebo pověřencem.- Máte tohle v generálním souhlasu nebo bude potřeba si ho vyžádat od rodičů?- Hodně problémů si ušetříte, když budou mít děti vypnutou kameru.- Pokud chcete zpřístupnit záznam na YouTubu nebo podobné službě, odstraňte citlivé údaje (včetně obličejů dětí) překrytím nebo rozmazáním.- Neukládejte video na služby typu ulož.to atd.- Nenahrávejte záznam na Facebook a jiné socální sítě (výukové video kde něco sami vysvětlujete tam klidně dejte).- Je úplně jedno, jak nastavíte soukromí nebo zabezpečení videa. Jakmile si ho jednou může někdo přehrát, ztrácíte nad dalším šířením kontrolu. Jediná ochrana je na to myslet předem a zajistit, aby video neobsahovalo nic citlivého...Nechtěl jsem vás urazit, naštvat, ukázat jak jste nemožní. Chtěl jsem jen rychle ušetřit problémy těm, kteří si nechají poradit. A hlavně pomoci ochránit děti. Píšu to proto, aby bylo dopředu jasno, že se nebudu účastnit žádné “komentářové bitvy” ani dávat konkrétní právní rady.Celý text naleznete zde



03.04.2020 10:07

Ministr školství věří, že výhledy epidemiologů vyjdou a přijímačky i maturity proběhnou do konce června.


[http://feedproxy.google.com/~r/ceskaskola/~3/MPrRrDb948A/ministr-skolstvi-veri-ze-vyhledy.html]
„Řada škol zareagovala skvěle. Snažila se v úvodu to překonat a naběhnout na vzdálenou výuku, ať už jakoukoliv formou - online vyučováním nebo zadávám úkolů a případných konzultací přes různé platformy. Ale já jsem už apeloval na učitele. Když už víme, že to není situace na pár týdnů, tak by měli plánovat předměty tak, aby rodiny a děti nepřetěžovali. Je potřeba se na situaci podívat také z pohledu rodin. Rodiče jsou doma na home office, to znamená, že musejí pracovat. Zároveň tam mají dvě nebo tři děti, z nichž každé chodí do jiné třídy a vypadávají na ně pouze úkoly, se kterými si musejí poradit,“ říká ministr školství Robert Plaga v rozhovoru pro MF DNES.Robert Plaga (msmt.cz)V rozhovoru zazní také tyto otázky a odpovědi:Inspekce telefonuje do škol a prověřuje, jak učitelé zvládají online výuku. Někteří kantoři to berou jako buzeraci. Proč to v těchto časech inspekce dělá? Česká školní inspekce na základě požadavku ministerstva školství v současné době monitoruje, jak školy využívají distanční formy vzdělávání. Aby nebyli ředitelé zbytečně zatěžováni, byla zvolena telefonická forma, kdy hovor trvá přibližně deset minut. Jedná se o snahu zjistit, jaký je aktuální stav a případné problémy, tak abychom mohli jako ministerstvo na současnou mimořádnou situaci lépe reagovat.Přichází nějaké poučení z této mimořádné situace? Pokud se na ni mám zkusit podívat v tuto chvíli optikou jinou než tou katastrofickou, tak je to příležitost pro český vzdělávací systém urychlit pozitivní změny v českém školství týkající se využití digitálních technologií. Protože řada těch učitelů, kteří tvrdili, že na moderní technologie nesáhnou, po technologiích sáhla. A najednou vidí, že mohou být dobrým pomocníkem.Celý rozhovor naleznete v MF DNES

03.04.2020 09:00

Na smíchovské průmyslovce učí i studenti. Nyní vzdělávají celé Česko v učení na dálku


[http://feedproxy.google.com/~r/ceskaskola/~3/BoPPuF-DH2U/na-smichovske-prumyslovce-uci-i.html]
Smíchovská střední průmyslová škola v Praze si svou digitální revoluci prožila již před deseti lety. Nyní pomáhá se zaváděním výuky na dálku a on-line nástrojů i jiným školám, které k urychlené digitalizaci donutila koronavirová epidemie a nucené uzavření tříd. Reportáž přináší on-line deník Aktuálně.Zatímco jiné školy v těchto dnech zejí prázdnotou nebo se tam pohybují maximálně učitelé, ve smíchovské průmyslové škole se i teď objevuje několik studentů. Ve škole se nachází zcela nové filmové studio, takzvaný Mediální dům Preslova. Reportér Vojtěch Linha si sem zve odborníky, kteří mají co říct k on-line výukovým programům či k aplikacím, jež umožňují vyučování na dálku. Pořádají tu také on-line semináře, jak jednotlivé nástroje používat. Kameramani i střihači jsou stejně jako Vojta místní studenti. A celý mediální dům vede čerstvý absolvent Tomáš Berka."Jako škola s oborem informačních technologií jsme se rozhodli udělat analýzu programů, které se dají využít k on-line vyučování. Zmíněné programy mohou pomoci učitelům a žákům ke vzdálené výuce," píše se na stránkách Učíme.online, které "Preslovka" vytvořila speciálně kvůli zavření škol v době koronavirové epidemie.Celý text naleznete zde Další informace naleznete na Učíme.online

03.04.2020 09:00

Václav Maněna: Pravidla online výuky a konzultací pro školy (pro firmy fakt ne)


[http://feedproxy.google.com/~r/ceskaskola/~3/ZdeM-dgw5VI/vaclav-manena-pravidla-online-vyuky.html]
„Tenhle text je dlouhý, ale má to dva důvody: online výuka je strašně těžká a komplexní věc, kterou ovlivňuje hodně faktorů. Předám vám dost vlastních zkušeností a vysvětlím několik slepých uliček, kterými jsem za roky online konzultací a různých porad prošel. To prostě jednoduše a rychle nejde (to jsem přehnal, tak oprava: já to jednoduše a rychle neumím),“ píše Václav Maněna na blogu SYPO. Václav Maněna (facebook.com)Maněna také píše: Jak nastavit pravidla a na co si dát pozor. Potřebuju dětem pustit video i se zvukem a vůbec to nejde! Ne, nepotřebujete, jen to nejspíš zatím nevíte. A nebojte, není to vaše chyba a už vůbec to neznamená, že jste špatná učitelka nebo učitel. Online výuka (nebo online konzultace) pomocí nástrojů na videokonference není to samé, jako kdybyste byli s dětmi ve třídě. Není to zkrátka ”klasická výuka, ale přes počítač”. Budete řešit spoustu technických problémů, ale také hodně psychologických a organizačních (u vás i na straně dětí). Bude to vyžadovat jiný přístup k výuce, který vyplývá nejen z technických a psychologických omezení, ale také z toho, že děti v této kritické situaci třeba nemají čas být online, když se to hodí vám. A když už ho mají, jako na potvoru něco selže. Co by tak mohlo selhat? Jen pro lepší představu si můžeme zhruba popsat, co všechno vstupuje při online setkání učitele se žáky do hry:- Mobil nebo počítač žáka. Nebo v horším případě tátův služební notebook, co ho má teď doma, protože má homeoffice. Je to ale “firemní noťas”, takže na něj nejde nic instalovat (zakázal to správce u táty v práci, jinak by to opravdu nešlo, ví proč to dělá).- Připojení mobilu/počítače k domácí síti (často “wifina”, která má nejhorší signál přesně v tom jediném pokoji, kde se může dítě v klidu připojit k online konferenci).- Internetové připojení domácnosti žáka (a nezapomeňte i na to, že dítě není jediné, kdo možná v tu samou chvíli potřebuje být připojeno k online konferenci).- Momentální stav služby, kterou používáte k online konferenci (ta také běží někde na nějakém serveru, který je připojený k internetu). Takže i když máte “týmsy” nainstalované na počítači, ve skutečnosti je tahle aplikace závislá na serverech “někde jinde na internetu,” stejně jako třeba Skype nebo Meet (jo, Zoom taky).- Vaše připojení k internetu. Uf, tak aspoň tohle je v pohodě, doma máte “rychlej net”, takže tohle nemusíte řešit. Jenže nejde o to, jak rychle proudí data k vám (download), ale také o to, jak rychle tečou data z vašeho počítače “ven” (upload). To je důležité, protože budete přenášet video, zvuk a obraz směrem do internetu. Hodně domácností i škol je do internetu připojeno asymetrickou linkou, což znamená, že rychlost “k vám” je rychlejší než rychlost “od vás”. Vám se to jeví jako jako “rychlý internet”, protože většina dat teče při běžném provozu k vám (stahování dat, prohlížení videí a webových stránek). Jenže tohle není běžný provoz.- Připojení vašeho počítače do domácí sítě.- Stav vašeho počítače. Nebo v horším případě počítače, který máte ze školy. Škola ho koupila ve výběrovém řízení, kde byl 100% důraz na cenu (třeba aby neměla problémy se zřizovatelem nebo dotacemi)...Tipy a triky z praxe Asi nejlepší rada, kterou vám mohu dát je, abyste si online schůzku vyzkoušeli sami. Třeba uspořádejte online pedagogickou radu nebo setkání zaměstnanců. V plné nahotě uvidíte, jak je to náročné. Vynásobte to třemi (děti nejsou tak disciplinované jako vy) a máte hrubou představu o tom, jak by to mohlo vypadat.Myslete na rodiče a uvědomte si prosím, že nyní je víc než kdy jindy důležité, aby škola používala stejný nástroj pro všechny. Už jsem o tom hodně psal i povídal, tak to nebudu víc rozvádět.Neučte za každou cenu online (ve smyslu přímé výuky pomocí videokonferenčního nástroje). Dejte dětem samostatnou práci, dejte jim dost času a klidu a poskytujte jim online konzultace. A buďte připraveni na to, že někdo má jen telefon a někdo ani to ne. Nedělá vám to naschvál.Nám to jede v pohodě / Ale mně to funguje! Hodně často čtu a slyším výkřiky do tmy a knížecí rady typu: “online výuka je v pohodě, zvládnu 30 dětí!” Zhruba to znamená toto: “včera jsem to poprvé zkoušel a docela to fungovalo.” To je dobře, že vám to šlo a služba kterou používáte zrovna nebyla přetížená (kdyžtak si “vygůglete”, jak je v současné době internet přetížený a co všechno dělají velcí hráči jakou Google nebo Netflix, aby tu zátěž trochu snížili).Další oblíbená je “Google Meet / Microsoft Teams / cokoliv dalšího zvládne v pohodě 60 dětí najednou!” To je dobře (i když to reálně není pravda, jak víte z předchozího textu), ale taky jde o to, co zvládnete vy.“Proč nepoužíváte program XXX (dosaďte cokoliv)? S tím by vám to šlo bez problémů!” Na tohle jste už ale zvyklí z tisíce jiných situací, tak to ignorujte.Text byl původně publikován na autorově profilu na FacebookuAutorův text Jak na online výuku nejen v období uzavření škol naleznete zde

03.04.2020 09:00

Bohuslav Hora: Také učíte on-line?


[http://feedproxy.google.com/~r/ceskaskola/~3/MHY_kPWVRN0/bohuslav-hora-take-ucite-on-line.html]
„Patřím snad k těm, kteří uměli před touto krizí ovládat techniku, snad mohu říct, že jsem ji uměl i použít v pedagogickém procesu, že jsem jí uměl najít pedagogický rozměr. Nezažívám satisfakci. Snažím se pomáhat jednotlivcům i sborovnám s nasazením té techniky, kterou ve školách mají, s použitím techniky k pedagogickému procesu. Někteří šijí roušky, tisknou ochranné štíty, já se snažím pomáhat s nalezením filozofie vzdělávání v on-line režimu školám v této zvláštní situaci,“ píše Bohuslav Hora na svém blogu.Bohuslav Hora (zsplana.cz)Hora také píše: Co jste byli zvyklí používat s Vašimi žáky? Co Vaši žáci bezpečně ovládají, kam si chodí pro informace? Teď není čas na velkou změnu. Změna vybudí stres a toho máme teď všichni dost. Jsou Vaši učitelé zvyklí dávat dětem týdenní plány? Komunikačním kanálem jsou webové stránky školy? Výborně. Použijme to. Můžeme do nějaké malé výzvy - např. do elektronických nástěnek. Za vyzkoušení stojí Padlet (ano, už jsme ho stačili zahltit) nebo LinoIt. Názvy jsou zároveň odkazem na naše starší články. Ostatně projděte si je včetně Inspirace, určitě najdete nějaké náměty pro svoji práci.Důležité je s dětmi také promluvit. Dohodněme si přes náš komunikační kanál způsob. Jaké technické vybavení mají děti doma? Kolik dětí školou povinných v domácnosti je? Jsou rodiče také doma na Home Office? Jak to mají s internetem? Můžete tedy s dětmi vyučovat on-li např. přes Meet, Hangout, ZOOM, Jitsi nebo Teams? Můžeme s nimi dodržovat školní rozvrh? Zeptejte se rodičů. Oni také řeší neobvyklé situace, často existenčního charakteru. Jaký komunikační kanál jim vyhovuje k tomu, abyste zadali dětem práci? Jak častá zadání mají být? Respektujete také individuální tempo? A co děti se specifickými poruchami učení? Jak jsme stihli pečovat je? Tahle situace určitě není stejná, jako když děti chodí do školy. Někteří si to už uvědomili a podle toho zařídili i svoje požadavky. Mohl bych popsat odchytávané praktiky při hodnocení, poskytování zpětné vazby, ale to už si každý sáhněme do svědomí sám.Otázky, otázky, otázky. Odpovědí bývá často pokrčení ramen. Určitě je tahle doba dobrá k tomu, abychom si udělali vlastní inventuru. Co jsem se měl o sobě jako učitel dozvědět? Jaké ponaučení si z této situace vezmu pro sebe? Co budu ve své práci dělat jinak? Ještě budu říkat, že nikdy, protože budoucnost? Nějak se nám ta budoucnost stala ze dne na den. Uchopme nabízené příležitosti, proměňme svoje vzorce chování, udělejme si inventuru. Posílíme sebe samé, uděláme tak ze sebe lepší pedagogy, lepší lidi.Celý text naleznete zde

03.04.2020 09:00

Václav Maněna: Neházejte ty děti žralokům sakra!


[http://feedproxy.google.com/~r/ceskaskola/~3/7OQwu0PiNig/vaclav-manena-nehazejte-ty-deti.html]
Omlouvám se za titulek, ale teď je potřeba hodně rychle jednat a chtěl jsem získat vaši pozornost. Hodně laiků, ale čím dál víc i škol a ostatních organizací si neuvědomuje, co nyní mohou dětem způsobit sdílením podobných videí.Václav Maněna (facebook.com)Typická ukázka je video dole, na kterém najdete děti a tuny osobních údajů. Ještě dnes ráno mě několik lidí přesvědčovalo, že GDPR (na které se tolik nadávalo) a ochrana osobních údajů není v online výuce tak aktuální téma.Zdroj: autorův profil na Facebooku

03.04.2020 07:42

Česká školní inspekce zjišťuje potřeby škol při realizaci distančního vzdělávání


[http://feedproxy.google.com/~r/ceskaskola/~3/c3kaWMkNdYo/ceska-skolni-inspekce-zjistuje-potreby.html]
Ve středu 1. dubna 2020 zahájila Česká školní inspekce realizaci řízených telefonických rozhovorů s řediteli základních a středních škol. Cílem těchto telefonických rozhovorů je zjistit, s jakými překážkami se jednotlivé školy v současné době při realizaci distančního vzdělávání nejvíce setkávají, co a jak v rámci tohoto způsobu vzdělávání realizují, jakou pomoc či podporu potřebují, poskytnout jim konkrétní inspiraci a náměty k využití a připravit doporučení pro Ministerstvo školství k nastavení dalších forem podpory.Ředitel školy jako lídr pedagogického procesu a osoba odpovědná za vzdělávání samozřejmě řídí svou školu i v této nelehké době, komunikuje se svými učiteli, má přehled o tom, jak jeho škola ke vzdělávání v této době přistupuje a s jakými překážkami se v této složité situaci škola jako celek i jednotliví učitelé potýkají. Ředitel školy má před vlastní realizací telefonického rozhovoru k dispozici jeho rámcovou strukturu, aby si mohl promyslet případné reakce nebo navrhnout témata, která by ze své strany rád nadnesl. Pro tento rozhovor nepotřebuje ředitel školy žádnou náročnou přípravu ani žádné komplexní podklady ze strany učitelů. Řízené telefonické rozhovory nejsou žádným typem inspekční činnosti, v jejich rámci není požadováno zasílání žádných písemných informací, podkladů či statistik, škola nevyplňuje ani žádné dotazníky.Zjištění budou vyhodnocena po 14. 4. 2020.Zdroj: Tisková zpráva ČŠI

03.04.2020 07:42

Inspektoři začali zkoumat výuku na dálku, část učitelů v tom vidí šťourání


[http://feedproxy.google.com/~r/ceskaskola/~3/0WHj44jUAA0/inspektori-zacali-zkoumat-vyuku-na.html]
Vyučování na dálku začala plošně zkoumat Česká školní inspekce. Někteří učitelé si stěžují, že jim reporty pro ředitele jen přidávají práci. Přitom ani nedostali žádné pokyny, jak mají v současné situaci postupovat. Podle odborářů z dotazování nemůže vzejít věrohodný obraz výuky. Reportáž přináší iDNES.Inspekce se o vyučování na dálku začala zajímat téměř po třech týdnech od chvíle, kdy se školy zavřely. „Ve středu jsme zahájili řízené telefonické rozhovory s řediteli škol, které potrvají ještě následující týden,“ potvrdil náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys...„Místo toho, abychom už konečně dostali pokyn, jak učit, musíme pro ředitele vyplňovat dotazníky. Inspektoři budou teď šťourat, i přestože nikdo nedal přesné pokyny,“ stěžuje si učitelka z Brna. Celý text naleznete zde

03.04.2020 07:42

EDUin: Desatero ředitele školy v době krize


[http://feedproxy.google.com/~r/ceskaskola/~3/_s0mnlBHP6Y/eduin-desatero-reditele-skoly-v-dobe.html]
Vážené paní ředitelky, vážení páni ředitelé, internet se hemží radami a doporučeními pro žáky, rodiče, učitele. Nyní něco speciálně pro vás oblíbenou formou desatera, třeba vám něco z toho přijde vhod. 1. Úkolem vůdců je vést, nikoliv následovat Nestačí zdaleka jenom organizovat a řídit, lidé kolem potřebují cítit podporu. Povzbuzuj, buď majákem a nadějí. A nezapomínej na humor, pokud je ti alespoň trochu vlastní. Lidé pracují často na hranici svých možností, dvakrát zvaž případnou formu kritiky. Pokud už to musí být, lepší než výtka e-mailem, je přímý rozhovor alespoň po telefonu.2. Spolupráce se cení Snaž se maximálně podporovat spolupráci mezi kolegy napříč sborovnou, vzájemné sdílení informací a učení se tomu, co druhý už zvládl. Spolupráce se odehraje tehdy, jestliže ředitel pomůže nastavit parametry a vytvoří podmínky. Lze velmi efektivně využít vzedmuté vlny solidarity a sdílet a kooperovat i mezi školami či s ostatními institucemi. Mimochodem, rozvoj spolupráce se po nás v rámci kurikula chce i u žáků.3. Je naší škole zvenku rozumět? Všichni jsou nyní závislí na informacích ze školy dálkovým způsobem. Na webu a v dalších používaných kanálech by mělo být jasně a srozumitelně vysvětleno, jak je výuka v distanční podobě organizována, co se očekává od žáků, co od rodičů, co škola nabízí a jakou formou. Požádej někoho nezávislého z jiného oboru, aby se podíval na školu a její informace k současné situaci zvenku laickým pohledem a poskytl ti zpětnou vazbu, zda je to komplexní a srozumitelné. Urči člověka (učitele ICT, zástupce…), který zajistí aktuálnost všech informací a bude obratem odstraňovat ty zastaralé.4. Sjednotit komunikaci Mnozí žáci i jejich rodiče musí lovit úkoly a zprávy z jednotlivých předmětů na mnoha různých aplikacích. Od ředitele by měla vyjít snaha o sjednocení a stanovení jedné hlavní komunikační platformy. Ideálně takové, která je bezplatná a umožňuje komunikaci s mnoha žáky najednou. Mnoho mailů, učitelova smrt!5. Pravá ruka musí vědět, co dělá levá Mnoho procesů se nyní děje na dálku, o to více je potřeba důsledné koordinace. I ve výuce. Někdo (třídní, vedoucí předmětových komisí…) by měl v rámci školy být pověřen koordinací výuky, aby nedocházelo k nerovnoměrnému zahlcování některých tříd, jde zejména o druhý stupeň ZŠ a SŠ, kde každý učitel má svůj předmět. Ale informaci, že množství učební látky je třeba spíše redukovat, a že lidský kontakt, který děti nyní mají jen se svými nejbližšími, je víc než kompletní zvládnutí učební látky, to by měli slyšet všichni učitelé od tebe.6. Pozor, nerovnosti porostou Stát na tebe v našem decentralizovaném školství spoléhá, že to budeš ty, kdo ohlídá a bude čelit nerovnostem ve školství. Měj na paměti, že při výpadku prezenční výuky se extrémně propíší do výkonu žáků nerovnosti z rodin, které škola při běžné výuce dokáže částečně kompenzovat. Při hodnocení výkonu žáků takto na dálku de facto odrážíte více jeho rodinu a podmínky, v jakých dítě vyrůstá, jak je vedeno, jak má nastavený doma režim. Tohle musí svým učitelům připomenout ředitel, sami s tím nepřijdou, je to jeho letová hladina.7. Nevynechat ty, kteří se odmlčeli Říká se, že stát je tak vyspělý, jak se dokáže postarat o své menšiny a slabé. Jak to vztáhnout na školu? Vyučující nebo třídní (nutno jasně určit!) by měl řešit odmlčené žáky a snažit se odstraňovat důvody nekomunikace. Je vhodné to ještě pojistit střešní druhou úrovní (výchovný poradce?) pro komplikovanější případy. Někomu může být při práci na dálku lépe, ale v drtivé většině je za tím spíše nepodnětné prostředí, absence techniky nebo internetového připojení, rozpadlý režim dne apod. Práci na dálku nezvládá sám o sobě ani leckterý dospělý, natož ohrožené děti. Zaslouží si naši péči a pokus dostat je do hry. Jde nám o každé dítě. Prevence školního neúspěchu musí běžet naplno i v této době. Učitel si to pro tisíc jiných starostí nejspíš neuvědomí.8. Krize obnažuje skutečný potenciál každého Učitelé dnes pracují s velkým nasazením a zaslouží si za to obdiv celé společnosti. Mnozí dělají déle než v běžném provozu školy, přesto mezi nimi zůstávají rozdíly. Sleduj výkony jednotlivých učitelů teď v době karantény, bude ti to lepším vodítkem při příštím stanovování nadtarifů než dřívější sebedokonalejší kritéria odměňování. Po uplynutí karantény se bude hodit nějaký dotazník u žáků a rodičů.9. Co nejdříve je třeba stanovit způsob hodnocení Jednou to všechno skončí. A bude nutné to nějak uzavřít a mimořádnost situace zohlednit v hodnocení. Je potřeba na to myslet dopředu. Rozmysli si, jaké zásady navrhneš pedagogické radě k uzavření klasifikace za druhé pololetí. Mělo by to být stanoveno co nejdříve, aby se tomu učitelé stihli přizpůsobit, mnohé se dá řešit s žáky již nyní průběžně. Velmi zvažte a dopředu se domluvte ve sboru na způsobu hodnocení - klasifikovat známkami nebude nejšťastnější a bude to velmi nepřesné - jakékoliv formativní prvky by měly mít přednost (např. popis konkrétního pokroku každého žáka bez porovnávání s ostatními nebo portfolio). Je to úžasná příležitost rozvíjet sebehodnocení žáků. 10. Využij krizi jako příležitost Je dobré už nyní přemýšlet o tom, které z dnes používaných technologií by bylo dobré začlenit jako součást běžné výuky a jak to udělat, aby se vše s koncem pandemie nevrátilo do zajetých kolejí. Založ nákupní seznam, jaké technologické vybavení bude třeba později dokoupit. Přemýšlej, jak to propojit s DVPP. Máme velkou šanci se sladit s technologickou realitou a způsobem komunikace ve 21. století. Na tento digitální megaskok české školství čekalo 20 let. Vše zlé bývá pro něco dobré.Je jasné, že se budeš muset vypořádat se stále se měnícími tekutými písky, požadavky budou často protichůdné, informací pomálu. Nakonec ti často nezbyde než se spoléhat na osvědčený zdravý selský rozum. A když už někdy opravdu nebudeš vědět, pomůže ti zodpovědět si otázku:Která z variant je dobrá pro žáka? V EDUinu vám držíme palce a děkujeme, s jakým nasazením do toho jdete!Zdroj: EDUin

03.04.2020 07:42

Metrové rozestupy a rozfázování výuky jsou podle Plagy nereálné


[http://feedproxy.google.com/~r/ceskaskola/~3/tlc0_VBBVAo/metrove-rozestupy-rozfazovani-vyuky.html]
Metrové rozestupy mezi žáky či rozfázování začátku vyučovacích hodin jsou na českých školách neproveditelné. V České televizi (ČT) to řekl ministr školství Robert Plaga (ANO). Taková opatření po znovuotevření škol zmínil premiér Andrej Babiš (ANO) v rozhovoru na serveru Blesk. Plaga věří, že žáci a studenti se budou moci do všech typů škol vrátit ve druhé polovině května, bude ale záležet na doporučení ministerstva zdravotnictví. Školy jsou zavřené od první poloviny března kvůli epidemii koronaviru. Informuje ČTK.Celý text naleznete zde Další informace naleznete zde Pořad Události komentáře ČT naleznete zde





© 2020 - PERPETUM web design