KLÁVESKA.cz
Zprávy ze serveru 'FFFILM'FFFILM
Zobraz
nejnovější zprávy
ze všech serverů
Výběr kategorií:
Blogy a osobní stránky
Bydlení
Cestování
Doprava a dopravní prostředky
Finance a bankovnictví
Instituce a úřady
Kultura
Obchod
Počítače a komunikace
Průmysl, zemědělství
Služby
Sport
Věda a výzkum
Vzdělávání
Zábava, koníčky
Zdraví, děti, rodičovství
Zpravodajství, informace
Životní prostředí, příroda
Jazykový filtr:
česky
anglicky
polsky
slovensky
Hledání:
text:
- bez omezení -
Blogy a osobní stránky
Bydlení
Cestování
Doprava a dopravní prostředky
Finance a bankovnictví
Instituce a úřady
Kultura
Obchod
Počítače a komunikace
Průmysl, zemědělství
Služby
Sport
Věda a výzkum
Vzdělávání
Zábava, koníčky
Zdraví, děti, rodičovství
Zpravodajství, informace
Životní prostředí, příroda
server
FFFILM
Listování:
[ 1 ]
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
další
11.04.2025 11:35
Audio recenze: Zabitý večer [Drop] - 40 %
[
https://www.fffilm.cz/2025/04/audio-recenze-zabity-vecer-drop-40.html
]
Tento film se snaží divákovi nabídnout hodinu a půl psychologických manipulací, pátrání a obelhávání. Není v něm nic víc (např. akce, humor, něco audiovizuálně zajímavého). Tím pádem je značný problém, když ta psychologická manipulace a obelhávání probíhá podle ultradementního scénáře, který nutí postavy činit ultradementní náhodná rozhodnutí. (Ilča 30 %)
10.04.2025 15:28
Audio recenze: Amatér [The Amateur] - 60 %
[
https://www.fffilm.cz/2025/04/audio-recenze-amater-amateur-60.html
]
Slušná variace na Jasona Bournea, která funguje, pokud se cestuje po světě, hackuje a podvádí. Přestává fungovat ve chvílích, kdy se film snaží tvářit jako něco serióznějšího a máme hlouběji nazírat do hrdinovy duše a jeho niterných démonů. (Ilča 60 %)
03.04.2025 16:42
Audio recenze: Operace Black Bag [Black Bag] - 70 %
[
https://www.fffilm.cz/2025/04/audio-recenze-operace-black-bag-black.html
]
Příjemně svižná komorní retro konverzační záležitost, při které musíte non-stop dávat pozor na bleskurychlé dialogy, za což budete odměněni jemným humorem a částečnou sebeparodií. Pokud nečekáte něco jiného (například akční scény), budete spokojeni. (Ilča 60 %)
29.03.2025 08:56
Retro audio recenze: Bláznivá, zatracená láska [Crazy, Stupid, Love] - 90 %
[
https://www.fffilm.cz/2025/03/retro-audio-recenze-blazniva-zatracena.html
]
Výborní herci, výborná režie, ale především mě příjemně překvapil scénář. Dlouho si nepamatuji žánrový romantický film, jehož "typické, nezbytné" scény byly tak originálně permutované a vypointované do netušených konců. (Ilča 60 %)UPDATE: No tedy... Úplně jsem zapomněl, že jsem tenhle film už viděl před 15 lety (a dal mu tehdy jenom 70 procent). Naproto se mi to vykouřilo z hlavy i odjinud. Nikdy dřív jsem si své archivy neprohledával a spoléhal jsem na to, že si pamatuju, co už jsem viděl a co ne. Asi to budu muset začít dělat...
25.03.2025 14:35
Video recenze: Sněhurka [Snow White] - 30 %
[
https://www.fffilm.cz/2025/03/video-recenze-snehurka-snow-white-30.html
]
Není problém v tom, že by tenhle film byl příliš "woke" nebo že by pošlápaval nějaký "odkaz původní Sněhurky". Sem s pošlapáváním odkazů! Problém tohohle filmu je v tom, že je strašlivě nekonzistentní, s postavami a dějem, které působí jako vytvořeny pomocí AI. Od vzhledu až po dialogy a motivaci. Jediným plusem byly docela slušné písničky (z čistě hudebního hlediska). (Ilča 10 %)Dnes výjimečně video, abyste viděli, proč neděláme videorecenze...
18.03.2025 06:42
Recenze: Hans Zimmer & Friends: Diamond in the Desert - 80 %
[
https://www.fffilm.cz/2025/03/recenze-hans-zimmer-friends-diamond-in.html
]
Ať si o jeho skladatelských kvalitách myslíte cokoliv, Hans Zimmer je dnes pravděpodobně nejslavnějším a nejlépe placeným skladatelem filmové hudby. A je jedním z hybatelů změny filmové hudby jako takové, od symfonických kompozic minulých desetiletí k elektronické / rockové jednoduchosti současnosti. Více jsem o této změně vyplodil zde a jsem na to pyšný.Ale zpět k Zimmerovi.Tento film (který bude uveden 19.3. v našich kinech, ale ne v mnoha) je záznamem jeho nedávného koncertu v Dubaji, ale jde o mnohem víc, než jen o záznam koncertu.Především, Zimmerovy koncerty vždycky byly velká podívaná a ani v tomto případě tomu není jinak.Znamená to mimo jiné, že všichni hudebníci mají pečlivě sladěné oblečení a líčení, v sále je spousta reflektorů, laserů, video mappingu a všeho možného. Navíc jsou do filmu v postprodukci přidány různé bonusové vizuální efekty, které podle všeho diváci v Dubaji neviděli, například hejna neropýrů při hudbě z Temného rytíře. Kamery, které to všechno zaznamenávají, mají vskutku divoké pohyby a střihač byl občas tak epileptický, že je obtížné identifikovat, co se právě na plátně na půl sekundy objevilo. A při některých skladbách se dokonce přeneseme úplně jinam a hudebníci při nich hrají v poušti, v opulentním sále nebo na přistávací ploše u vrcholku luxusního hotelu (vždy bez diváků). Efektněji to natočit a sestříhat nešlo.Hudba zabírá přibližně dvě hodiny z dvouapůlhodinového filmu a zbytek představují rozhovory Zimmera s jeho spolupracovníky a přáteli. Ty mají pochopitelně různou úroveň zajímavosti a je těžko ospravedlnitelné, proč by měl divák několik minut poslouchat Zendayu, rozplývající se nad tím, jak vyrůstala na Zimmerově hudbě. U jiných rozhovorů naopak je zapotřebí, abyste poměrně dobře Zimmerovu hudbu znali, jinak vám unikne, o čem se právě mluví.Skladby, které ve filmu uslyšíme, mají všechny nové velkolepé instrumentace, pravděpodobně i proto, aby se sóloví hudebníci mohli více vyřádit. Hudebníci jsou špičkoví a dávají do svého přednesu všechno a ještě víc, což mi přišlo až nechtěně vtipné, protože jejich totální zápal místy neodpovídal extrémně jednoduchému partu, který v tu chvíli hráli. Vrchol pro mě v tomto ohledu představovala suita z Temného rytíře, při které Zimmer stojí u obrovského modulárního syntezátoru, tváří se zadumaně a čas od času otočí nějakým knoflíkem.To ale k Zimmerově hudbě tak nějak patří. Není to symfonický koncert, je to rocková elektronická show, ve které jsou občas i klasičtí hudebníci. Asi jako když navštívíte koncert "Metallica, featuring London Symphony Orchestra". A nic z toho nemyslím jako kritiku, jen jako co nejexaktnější popis toho, co vás čeká.V jednom z rozhovorů Zimmer vysvětlí, že svou hudbu bere jako "mechanismus", u kterého musí pro každý film především vymyslet, jaký "sound" a "feeling" bude z plátna znít, přičemž konkrétní noty a melodie nejsou až tak důležité. To je důvod, proč bych na Zimmerův koncert pravděpodobně nešel. Pokud byste na něj vy šli, tento film je pro vás naprostou nutností a dodá vám plně srovnatelný (a možná i lepší) zážitek za zlomek ceny koncertní vstupenky a letenky do Dubaje.
11.03.2025 08:42
Audio recenze: Here - 80 %
[
https://www.fffilm.cz/2025/03/audio-recenze-here-80.html
]
Inovativní koncept, který velmi dobře funguje, pokud od něj neočekáváte realističnost (je to koncekonců adaptace komiksu). Nápadité, dojemné, technicky zajímavé, mírně retro. Spoustu podobných filmů v 80. letech produkoval Spielberg. (Ilča 80 %)
07.03.2025 12:14
Audio recenze: Queer - 40 %
[
https://www.fffilm.cz/2025/03/audio-recenze-queer-40.html
]
Daniel Craig v moci drog a alkoholu klátí mladé hochy v Mexiku a chtěl by klátit jiného mladého hocha a otevřít si s ním mysl. Když si odmyslíme potenciální skandálnost erotických scén, děje se toho v tomto filmu velice málo a velice zdlouhavě, a spíš doporučuji Cronenbergův "Nahý oběd", který je o téže postavě a méně nudný. Vlastně mi tenhle film připomněl soft-core "artové" počiny minulých dekád jako "Emmanuelle" nebo "Divoká orchidej". (Ilča 30 %)
04.03.2025 15:21
Audio recenze: Mnichov 1972 [September 5] - 60 %
[
https://www.fffilm.cz/2025/03/audio-recenze-mnichov-1972-september-5.html
]
Slušně zručně natočeno, ale pokud už jste viděli pár dramat o zprávařích v 70. letech, nedočkáte se ničeho nového. Teroristický útok v Mnichově je jen jakýsi "zdroj dramatu" v pozadí a nedozvíte se o něm v tomto filmu o mnoho více než v prvních 20 minutách Spielbergova "Mnichova". (Ilča 80 %)
28.02.2025 09:21
Audio recenze: Na kordy [刺心切骨 / Pierce] - 40 %
[
https://www.fffilm.cz/2025/02/audio-recenze-na-kordy-pierce.html
]
Měl jsem zásadní problém s tím, jak je film POMALÝ. Nevydržím se dívat na pomalý tříminutový dialog se zcela nehybnou kamerou. Bez ohledu na to, jak zajímavá je kompozice záběru. Kdyby totéž natočil třeba Guy Ritchie, mohlo to celé mít 18 minut (místo 109) a výsledný divácký efekt mohl být stejný. (Ilča 40 %)
© 2025 -
PERPETUM web design